
Zeitschrift für Semiotik / Soziale Medien
- Herausgegeben:Behringer, Amelie; Dahner, Larissa-Madeleine; Gredel, Magdalena; Kramer, Olaf; Sachs-Hombach, Klaus; Schirra, Jörg R. J.; Stier, Beri
- Kartoniert,
- Stauffenburg
- (2021)
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Aus dem Inhalt:Alexander Fischer: Gefühlsräume: Social Media und (Online-)ManipulationSummary. This paper conceptualizes manipulation as a form of influence and applies it to the realm of social media. With a focus on the use of microtargeting in political campaigning the underlying mechanisms of manipulating users online are examined to gain a better understanding of how manipulation and social media are tied together. The paper ends with a short outlook on ethical aspects of (online) manipulat ...
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Reihe:
Zeitschrift für SemiotikDETAILS
- Zeitschrift für Semiotik / Soziale Medien
- Kartoniert, 171 S.
- Sprache: Deutsch
- 24 cm
- ISBN-13: 978-3-95809-675-2
- Titelnr.: 95316541
- Gewicht: 280 g
- Stauffenburg (2021)
Herstelleradresse
Stauffenburg Verlag GmbH
August-Bebel-Str. 17
72072 Tübingen Deutschland
E-Mail: info@stauffenburg.de
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